Saturday, December 1, 2012

Jul

Jeg elsker jul - ingen tvil om det! Jeg elsker hele desember, og spesielt 1.desember. Jeg venter med alt av jul til 1.desember, for hvis man begynner for tidlig blir det ikke like spesielt. Og så elsker jeg tradisjoner! Spesielt i jula!
Jeg gleder meg enormt til å få et eget hus å pynte, invitere til jul hos "oss", og lage egne tradisjoner. Det ser heldigvis ut som vi har ganske like tradisjoner, med grøt på lillejulaften før pynting av juletreet og kalkun til julemiddag... Det eneste problemet forut ser ut til å være  hvor vi skal feire den første jula. Begge foreldrene våre er skilt, men mine feirer sammen, så det er tre hus å forholde seg til. Pluss besteforeldrene til Anders som pleier å invitere hele familien andre juledag. I tillegg gifter broren til Anders seg også neste sommer, og vi vil jo se dem litt i jula også. Så det blir et puslespill av dager og tider.. Men koselig blir det UANSETT!

Idag har jeg og Anders imidlertid kost oss med julebrus, julemarsipan, klementiner og julepynting. Vi feirer jo ikke jul sammen enda siden vi bare er forlovet, men siden 1.desember er nesten like spesiell for meg har vi storkost oss! Vi er jo også et sånt par som gir julekalender til hverandre, og jeg elsker det!!!! Tenk å ha en så kjærlig, omtenksom, gavmild og kreativ kjæreste. Jeg er heldig!

Her er noen bilder av dagens julepynting


































Treet fant vi i veikanten. Det er egentlig bare en grein fra en gedigen busk borti gata, som noen hadde klippet, og ikke ryddet opp etter seg. Men jeg syns det ble superkoselig!!


2 comments:

  1. juuuul!!!
    For en sann glede at desember endelig har kommet! :-D
    Her er det bare et bitte lite plasttre med julekuler, men alt er bedre enn ingenting uansett! :D

    ReplyDelete
  2. In America, we would call your little tree a "Charlie Brown" Christmas tree after the annual cartoon that shows every year. http://www.youtube.com/watch?v=JQeKdvXliIU

    ReplyDelete