Friday, November 23, 2012

Bryllupskjole inspirasjon

Jeg tenkte å vise dere noen av favorittene fra kjolealbumet på dataen min! (siden jeg regner med dette er noe de fleste elsker å lese om)
Dere ser at det er mye av det samme som går igjen; a-line, relativt enkel, blonder, toppløs eller armen, "pynt" på toppen og enkel bunn. Favorittkjolen min er den til venstre! Det er sikkert ti bilder av denne kjolen i permen min, jeg rev den ut alle gangene jeg fant den! (armene sitter ikke på, men jeg elsker dem!)



Jeg var veldig gira på å ha blondearmer på brudekjolen min - syns det er så utrolig fint! Men Anders var ikke helt enig... Ikke er han enig i at slør er fint heller. Jeg har vist han sikkert 50 forskjellige bilder av forskjellige slør, helt til han til slutt sa "Malin, uansett hvor mange bilder du viser meg kommer jeg ikke til å forandre mening". Om jeg kommer til å ta hensyn til hans synspunkter vil være hemmelig fram til jeg går opp kirkegulvet... men jeg har ihvertfall bestemt meg i forhold til begge deler.
(Faktisk, så likte han armene på bildet til høyre, men det er det eneste bildet med armer han har approved of.)

Her er noen andre utvalgte bilder fra inspirasjonsalbumet mitt:


Det viser seg imidlertid at når man prøver kjoler så ser man noe helt annet enn det man gjør når man blar i et magasin. Noen kjoler er finere enn man hadde trodd, andre ikke fullt så fine. Og når man prøver dem på finner man også relativt fort ut hva som "passer til seg". Noen av de som da ser kjempefine ut på stativet er ikke fine på i det hele tatt!

Kjolen min ble imidlertid kjøpt når jeg var å besøkte vertsmora mi i USA i sommer (jeg var utvekslingsstudent i andreklasse på videregående, og det er derfor det kommer en del engelske ord innimellom. Engelsken sitter ganske godt igjen). I USA ligger de fleste kjolene på mellom 2000-4000kr!
Siden kjolen allerede er kjøpt og betalt har jeg sluttet å se etter kjoler, i frykt for å finne noen finere. Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med kjøpet! Hvis det er noen som lurer på hvordan den ser ut, kan jeg fortelle at den er hvit. Jeg liker ikke at brudekjoler skal ha noen andre farger. Men det er det eneste dere får vite før den store dagen. Kjolen min er hemmelig for alle unntatt forlover, mamma, vertsmor og min tante som skal lage en bukett som "passer til".

Hvis noen lurer på hvor jeg har funnet bilder, eller sett etter inspirasjon, har jeg sett mye på:
/http://www.jjshouse.com/Wedding-Dresses-c2/
http://discount-dress.com/
http://www.lightinthebox.com/no/c/bryllupskjoler_1181
www.google.com

1 comment:

  1. Gleder meg kjempemasse til å se deg i brudekjole! Tipper du kommer til å bli en kjempefin brud :D

    ReplyDelete