Thursday, December 13, 2012

Brudebukett og fargetema

Fargetemaet vi skal ha i bryllupet vårt er hvitt og lilla. Måten vi kom frem til dette på var bare å gå gjennom alle fargene og se for oss hvordan det kom til å bli. Grønn ble for kjedelig, blå ble for guttete, rødt ble for sukkersøtt og gul hadde bare vært helt krise. Min vertssøster fra Frankrike som jeg delte usa-året mitt med var veldig glad i lilla, og det var sånn jeg også ble glad i den fargen. Den er liksom varm og frisk på en gang. Å ha hvitt som den andre temafargen var, i hvertfall for oss, ganske naturlig.

I forhold til brudebukett har jeg funnet et par favoritter både blant de hvite, de lilla og de blandede. Jeg tror jeg har bestemt meg for ca hvilken type bukett jeg vil ha, men for ikke å røpe for mye viser jeg dere heller noen bilder fra inspirasjonsalbumet mitt. Det er forresten min herlige tante med knallgrønne fingre som skal lage buketten og oppsatsene! Jeg gleder meg kjempemasse til å se dem, og vet de kommer til å bli aldeles nydelige.


 Det som er viktig å tenke på er at blomster er sesongavhengig. Jeg skulle gjerne hatt både syriner og lupiner siden disse er noen av mine favorittblomster og de er lilla. Desverre er nok disse blomstene for lengst avblomstret i begynnelsen av August.. Andre blomster jeg syns er fine er selvfølgelig roser, peoner og calla liljer. Så får vi se hva somfinnes og hva som er å få tak i når tiden nærmer seg!


Bildene er hentet fra
http://www.bouquetweddingflower.com og www.google.com

1 comment:

  1. Det kommer til å bli så fiiiint! :D Synd at blomster er sesongavhengig, det skulle vært sånn at man kunne velge hva som helst :) Eller, man kan jo det, men det er sykt dyrt å velge noe som ikke er sesong! Jeg ville egentlig ha peoner, men det var bare "stygge" og overprisa peoner i august. Jeg endte opp med en blanding av mye rart og fint vi fant på et gartneri :) Gleder meg til å se hvordan din bukett ender opp! Er sikker på at den kommer til å bli nydelig:)

    ReplyDelete